Stopa bezrobocia

Print Drukuj

Stopa bezrobocia w lipcu 2025 roku wyniosła:

  • w powiecie jarosławskim - 11,1%,

  • w województwie podkarpackim - 8,7%,

  • w Polsce - 5,4%.

Więcej informacji o wysokości stopy bezrobocia znajduje się w zakładce Stopa bezrobocia.

Dane dotyczące stopy bezrobocia wg województw, podregionów i powiatów publikowane są przez Główny Urząd Statystyczny (GUS)

Informacje o publikacji dokumentu


Stopa bezrobocia w 2025 roku

Print Drukuj
Stopa bezrobocia podana w procentach
Miesiąc Polska Polska
(po korekcie)
województwo 
podkarpackie
województwo
podkarpackie
(po korekcie)
powiat 
jarosławski
powiat 
jarosławski 
(po korekcie)
Styczeń 5,4   9,1   11,7  
Luty 5,4   9,1   12,0  
Marzec 5,3   8,8   11,3  
Kwiecień 5,2   8,6   10,9  
Maj 5,0   8,4   10,7  
Czerwiec 5,2   8,5   10,8  
Lipiec 5,4   8,7   11,1  
Sierpień            
Wrzesień            
Październik            
Listopad            
Grudzień            

Korekta oznacza, że dane zostały zmienione przez GUS w stosunku do pierwotnie publikowanych.

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie - nr BNZ/3/2025/FPA - do odwołania

Print Drukuj

BON NA ZASIEDLENIE realizowany na zasadach opisanych w art. 208 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Wnioski prosimy składać od 26.08.2025 r.

Nabór zostanie odwołany w przypadku złożenia wniosków w liczbie przewyższającej posiadane środki.
Źródła finansowania bonów
Fundusz Pracy
lub
Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach projektu pn. ""Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu jarosławskiego (II)" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet 7 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie 7.1 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy
​​​​​​​​​​​​​​
Maksymalna wnioskowana oraz przyznana wysokość bonu na zasiedlenie nie może przekroczyć 200% przeciętnego wynagrodzenia

Aktualna wysokość przeciętnego wynagrodzenia


 
Informacje przed złożeniem wniosku można uzyskać osobiście lub telefonicznie u swojego doradcy ds. zatrudnienia.

Szczegółowe informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 314

Wniosek i załączniki do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


„Twoja szansa – czas na rynek pracy bez dyskryminacji i bez segregacji płci”

Print Drukuj

Fundacja Centrum Rozwiązań Biznesowych rozpoczyna realizację projektu: „Twoja szansa – czas na rynek pracy bez dyskryminacji i bez segregacji płci”, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.

Celem projektu jest wdrożenie rozwiązań równościowych (w obszarze zwalczania dyskryminacji oraz zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy) w min.20 pracodawców z terenu woj. podkarpackiego poprzez zaplanowane działania w projekcie dla 60 pracowników z woj. Podkarpackiego (w tym min. 36 kobiet) prowadzące do uzyskania kompetencji w obszarach niedyskryminacji, segregacji płci i zarządzania wiekiem przez min. 80 % UP w okresie 01.06.2024 - 30.09.2025 roku.

Oferujemy następujące formy wsparcia:

  • doradztwo dla firm: opracowanie dokumentu planistyczno-wdrożeniowego z zakresu zarządzania różnorodnością/strategii zarządzania wiekiem
  • szkolenia z zakresu postaw liderów, przywództwa kobiet w zespołach
  • wsparcie konsultacyjne dla kobiet, które otrzymały awanse lub są etapie awansu lub chciałyby go uzyskać
  • szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem z wykorzystywaniem narzędzie „Z wiekiem na plus”

Do udziału w projekcie zapraszamy przedsiębiorstwa i ich pracowników spełniające wszystkie poniższe warunki:

  • pracodawcy z terenu województwa podkarpackiego, które posiadają siedzibę/oddział/miejsce wykonywania działalności na obszarze miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Przemyśla, Sanoka, Jasła, Jarosławia, Mielca, Krosna, Dębicy, Niska, Stalowej Woli, Tarnobrzega, Przeworska oraz obszarze objętym Programem Strategicznym Rozwoju Bieszczad, Programem dla Rozwoju Roztocza, Inicjatywą Czwórmiasto.
  • pracownicy: osoby fizyczne zatrudnione u wyżej wymienionych.

Szczególnie zapraszamy:

  • kobiety
  • osoby starsze
  • osoby w wieku 50 lat i więcej
  • osoby w wieku 55 lat i więcej
  • osoby z niepełnosprawnościami
  • osoby dyskryminowane i narażone na dyskryminację w miejscu pracy
  • osoby doświadczające stereotypów związanych z płcią
  • pracownicy organizacji pozarządowych
  • pracownicy przedsiębiorstw

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


thFjq8it0LmJUPeZ.jpeg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Loga.png

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór nr 7.3/1/2025/PUP-JR do projektu pn. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości”

Print Drukuj

Na grafice logotypy:  Fudusze Europejskie, Rzeszypospolita Polska, Dofinansowane przez UE, Podkarpackie przestrzeń otwarta

Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu ogłasza nabór nr 7.3/1/2025/PUP-JR do projektu pn. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w  wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” w ramach  Priorytetu 7 – Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.03 Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy/wsparcie rozwoju przedsiębiorczości programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w podanym naborze będą udzielane w kwocie nie wyższej niż 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia, tj. 53 773,70 zł.

Założona kwota alokacji na nabór wynosi: 537 737,00 zł

Nabór adresowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18-29 lat, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu.

Projekt jest realizowany w formule partnerskiej z Wojewódzkim Urzędem Pracy  w Rzeszowie.

Termin i miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych:

Dokumenty rekrutacyjne przyjmowane będą w terminie od 03.09.2025 r. do 04.09.2025 r.:

  • w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu, przy ul. Słowackiego 2, 37-500 Jarosław, w godzinach 07.00-15.00,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, e‑Doręczenia) w przypadku posiadania przez Kandydata/tkę podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego (w przypadku dokumentów rekrutacyjnych złożonych za pomocą ww. środków komunikacji elektronicznej przepisy §4 ust. 1., 2. i 3. Regulaminu rekrutacji stosuje się odpowiednio – każdy z dokumentów powinien zostać oddzielnie podpisany, odzwierciedlenia (kopie) dokumentów winny zostać dodatkowo poświadczone za zgodność z oryginałem),
  • za pośrednictwem operatora pocztowego (za datę złożenia dokumentu uznaje się datę nadania w placówce pocztowej tj. datę stempla pocztowego).

Kontakt w sprawie naboru: tel. 16 734 11 11 wew. 236.

Prosimy o dokładne zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji oraz pozostałymi dokumentami. 

Osoby bezrobotne chcące wziąć udział w projekcie powinny złożyć następujące dokumenty rekrutacyjne:

  1. Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie (Załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udzielenia wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości") wraz z załącznikiem:
  • Aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności (kopia) wydane przez uprawniony organ (dotyczy wyłącznie osób powołujących się dodatkowo na status osoby niepełnosprawnej, które wcześniej nie dostarczyły powyższego dokumentu do PUP Jarosław),
  1. Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczejZałącznik Nr 2 do Regulaminu rekrutacji i udzielenia wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości") wraz z załącznikami:

Obowiązkowe:

    • Szczegółowa specyfikacja zakupów – Załącznik Nr 1 do Wniosku,
    • Oświadczenie wnioskodawcy o otrzymaniu/nieotrzymaniu pomocy de minimis – Załącznik Nr 2 do Wniosku,
    • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – Załącznik Nr 3 do Wniosku,
    • Prawo jazdy (kserokopia) – w przypadku ubiegania się o sfinansowanie zakupu pojazdu lub zakupu reklamy na pojazd,
    • Dowód rejestracyjny pojazdu (kserokopia), którego wnioskodawca jest jedynym właścicielem – w przypadku ubiegania się o zakup reklamy na pojazd,
    • W przypadku korzystania z pomocy de minimis – oświadczenie lub zaświadczenie o uzyskanej pomocy w ciągu minionych trzech lat.

Dodatkowe:

    • Certyfikaty, świadectwa pracy, zaświadczenia o posiadanych szkoleniach, kursach, (kserokopie) itd., które wskazują na znajomość planowanej działalności gospodarczej,
    • Zaświadczenia o posiadanych uprawnieniach (kserokopie) - jeżeli są one niezbędne do prowadzenia planowanej działalności (np. badania wysokościowe),
    • W przypadku posiadania - oświadczenia o współpracy, listy intencyjne itp. dotyczące przyszłych kontrahentów,
    • Wizualizacje wykonanych prac/zdjęcia, przykłady prac.
Uwaga: Kopie wszelkich przedkładanych dokumentów mają  być potwierdzone za zgodność z oryginałem oraz opatrzone datą i własnoręcznym podpisem Kandydata/tki.
Oryginały dokumentów złożone w naborze nie będą zwracane.

 

 

 

Regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia

Dokumenty rekrutacyjne:

Zał. Nr 1 do Regulaminu Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie

Zał. Nr 2 do Regulaminu Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 1 do Wniosku Szczegółowa specyfikacja zakupów

Zał. Nr 2 do Wniosku Oświadczenie Kandydata/ki o otrzymaniu pomocy de minimis

Zał. Nr 3 do Wniosku Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Pozostała dokumentacja projektowa:

Zał. Nr 3 do Regulaminu Karta oceny formalnej formularza rekrutacyjnego do udziału w projekcie oraz Wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 4 do Regulaminu Karta oceny formalnej formularza rekrutacyjnego do udziału w projekcie oraz Wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej po dokonaniu poprawy/uzupełnień dokumentów rekrutacyjnych

Zał. Nr 5 do Regulaminu Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 6 do Regulaminu Deklaracja uczestnictwa w projekcie

Zał. Nr 7 do Regulaminu Karta oceny doradcy zawodowego

Umowa uczestnictwa we wsparciu szkoleniowym

Wniosek o zwrot kosztów dojazdu

Umowa w sprawie przyznania środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 1 do Umowy Szczegółowa specyfikacja zakupów

Zał. Nr 2 do Umowy Rozliczenie otrzymanych środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 3 do Umowy Szczegółowe rozliczenie wydatków w ramach przyznanych środków

Zał. Nr 4 do Umowy Oświadczenie o kwalifikowalności podatku od towarów i usług (VAT)

Zał. Nr 5 do Umowy Rozliczenie końcowe.

 

Informacje o publikacji dokumentu


Regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia naboru nr 7.3_3_2024 wersja 3

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik nr 7 do Regulaminu Karta oceny doradcy zawodowego

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik nr 6 do Regulaminu Deklaracja uczestnictwa w projekcie

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik Nr 5 do Umowy Rozliczenie końcowe

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik nr 5 do Regulaminu Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik Nr 4 do Umowy Oświadczenie VAT

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik nr 4 do Regulaminu Karta oceny Formalnej formularza rekrutacyjnego po dokonaniu poprawy uzupełnień

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik Nr 3 do Umowy Szczegółowe rozliczenie wer. 3

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik nr 3 do Regulaminu Karta oceny Formalnej formularza rekrutacyjnego

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik Nr 2 do Umowy Rozliczenie otrzymanych środków

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik Nr 1 do Umowy Szczegółowa specyfikacja zakupów wer. 2

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o zwrot kosztów dojazdu

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Umowa ws. przyznania środków na podjęcie działalności gospodarczej wersja 3

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu