AKTUALIZACJA 03.07.2020
Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach informuje, iż przedsiębiorcy, którzy:
- złożyli wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy w Skierniewicach o pomoc z art. 15zzb ustawy antykryzysowej
- i jednocześnie skorzystali ze zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne na podstawie art. 31zo ustawy antykryzysowej, a w dniu składania wniosku do Urzędu nie poinformowali o tym fakcie z uwagi na brak decyzji ze strony ZUS
są zobowiązani do natychmiastowego pisemnego powiadomienia Urzędu o tym fakcie, po otrzymaniu z ZUS informacji o dokonaniu zwolnienia z opłacenia składek, zawierającej datę i wysokość otrzymanej pomocy najpóźniej do dnia pierwszego przelewu środków z Urzędu Pracy.
W przypadku, gdy przedsiębiorca otrzymał już pomoc z Urzędu i został poinformowany o zwolnieniu z opłacania składek przez ZUS nie musi składać w/w oświadczenia.
AKTUALIZACJA 01.07.2020
Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach informuje, iż ogłoszony w dniu 23 czerwca 2020 r. VI nabór wniosków zostaje przekształcony w nabór ciągły.
AKTUALIZACJA 24.06.2020
Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach informuje, iż ogłoszony w dniu 23 czerwca 2020 r. VI nabór wniosków zostaje przekształcony w nabór ciągły.
AKTUALIZACJA 24.06.2020
Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach informuje, iż ustawą z dnia 23 czerwca 2020 r. dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1086) [str. 58], wprowadzono następujące zmiany w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, 567 i 568):
- okres brany pod uwagę do obliczenia spadku obrotów może zaczynać się po dniu 31 grudnia 2019 r., zamiast po 1 stycznia 2020 r. Zmiana umożliwia przedsiębiorcom wybranie całego stycznia do uwzględniania spadku obrotów.
- nabory wniosków nie ulegają zakończeniu z upływem 14-dniowego terminu, lecz przekształcają się w nabory ciągłe i trwają do czasu ogłoszenia ich zakończenia przez dyrektora urzędu pracy.
- aby umożliwić spełnienie warunku utrzymania zatrudnienia w przypadku rozwiązania umowy o pracę przez pracownika lub rozwiązanie z nim umowy na podstawie art. 52 Kodeksu Pracy, wprowadzono możliwość zastąpienia tego pracownika innym pracownikiem. Nowy pracownik zostanie objęty umową o dofinansowanie w miejsce dotychczasowego pracownika. O zmianie pracownika objętego dofinansowaniem przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić urząd pracy.
- przedsiębiorca nie będzie składał comiesięcznych oświadczeń; przedsiębiorca będzie zobowiązany do poinformowania urzędu pracy w formie oświadczenia o każdej zamianie danych dotyczących zatrudnionych pracowników objętych dofinansowaniem oraz w zakresie ich wynagrodzenia w terminie 7 dni roboczych.
- wnioski o dofinansowanie będą składane do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, a nie jak dotychczas – siedzibę lub miejsca wykonywania pracy przez pracownika.
- środki pochodzące z tej formy pomocy nie będą podlegać egzekucji sądowej ani administracyjnej, z wyjątkiem egzekucji prowadzonej na rzecz osób, na których wynagrodzenia i należne od tych wynagrodzeń składki na ubezpieczenia społeczne to dofinansowanie zostało przekazane – będą wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
- w ramach tej formy pomocy, nie ma konieczności składania ponownie wniosków, jeśli wpłynęły one do urzędów przed wejściem w życie ustawy o dopłatach (…); nie są też potrzebne żadne aneksy do zawartych już umów, konieczne jest natomiast poinformowanie przez urząd pracy o zmianach prawnych poprzez ogłoszenie na tablicy informacyjnej oraz na stronie internetowej urzędu.
AKTUALIZACJA 01.06.2020
Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach informuje iż, Departament Rynku Pracy Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej przygotował formularz rozliczeniowy do rozliczania się z otrzymanego wsparcia w ramach dofinansowania części kosztów wynagrodzeń oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro-, małych oraz średnich przedsiębiorców (art. 15 zzb)
Formularz jest dostępny w wersji edytowalnej DOCX oraz PDF. W najbliższym czasie zostanie również udostępniony formularz w wersji elektronicznej z możliwością wypełnienia go poprzez platformę praca.gov.pl
AKTUALIZACJA 20.04.2020
Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach informuje, iż ustawą z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, (Dz. U. poz. 695), wprowadzono następujące zmiany w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, 567 i 568):
W części odnoszącej się do art. 15zzb, zmiany w ustawie w zakresie dofinansowania dla mikro, małego i średniego przedsiębiorcy części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne określają, że przedsiębiorca może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku, a nie od dnia jego złożenia. Po otrzymaniu dofinansowania przedsiębiorca będzie obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres, na który otrzymał dofinansowanie. Utrzymanie w zatrudnieniu pracowników po zakończeniu wsparcia nie będzie już obowiązkiem przedsiębiorcy. Jednocześnie informujemy, że nowe warunki będą miały zastosowanie również do wsparcia, które zostało udzielone do dnia wejścia w życie przedmiotowej zmiany.
ORYGINALNY KOMUNIKAT
Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach z dniem 14.04.2020 roku uruchamia nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy, o których mowa w art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U z 2020 r. poz. 374 z późn. zm).
Kto i w jakiej sytuacji i na jakich warunkach może otrzymać wsparcie?
Podmiotem uprawnionym są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Niniejsze wsparcie przysługuje w przypadku spadku obrotów gospodarczych, rozumianego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym i wartościowym w następstwie wystąpienia COVID-19 o co najmniej 30% w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych 2 miesięcy w roku poprzednim (za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych). Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od dnia 1 stycznia 2020r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
Podmiotem uprawnionym są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Niniejsze wsparcie przysługuje w przypadku spadku obrotów gospodarczych, rozumianego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym i wartościowym w następstwie wystąpienia COVID-19 o co najmniej 30% w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych 2 miesięcy w roku poprzednim (za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych). Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od dnia 1 stycznia 2020r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
- Wsparcie przysługuje na okres nie dłuży niż 3 miesiące,
- Przedsiębiorca jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania, tj. 3 miesiące.
- Wysokość wsparcia uzależniona jest od spadku obrotów gospodarczych o co najmniej 30%, 50% lub 80 %,
- Dofinansowanie wypłacane jest w okresach miesięcznych, po złożeniu przez przedsiębiorcę, oświadczenia o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników.
W załączniku nr 2 do Wniosku znajdują się dwa kalkulatory służące do obliczania spadku obrotów oraz wysokości dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne.
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z: "Zasadami o ubieganie się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy."
Wnioski wraz z pełną wymaganą dokumentacją składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na swoją siedzibę lub miejsce wykonywania pracy przez pracowników, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z: "Zasadami o ubieganie się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy."
Wnioski wraz z pełną wymaganą dokumentacją składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na swoją siedzibę lub miejsce wykonywania pracy przez pracowników, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
Przesłanie lub złożenie wniosków wraz z pełną dokumentacją będzie możliwe poprzez:
- serwis praca.gov.pl
- platformę ePUAP
Umowa wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami jako integralna całość, opatrywana jest wspólnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Przedsiębiorca składając dokumenty w postaci elektronicznej i podpisując paczkę w ww. sposób podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji.
Przedsiębiorca powinien zatem dołączyć plik pdf umowy pobrany ze strony i nie powinien podpisywać go odręcznie.
Złożenie wymaganej dokumentacji poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędem pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie dofinansowania.
Przedsiębiorca składając dokumenty w postaci elektronicznej i podpisując paczkę w ww. sposób podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji.
Przedsiębiorca powinien zatem dołączyć plik pdf umowy pobrany ze strony i nie powinien podpisywać go odręcznie.
Złożenie wymaganej dokumentacji poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędem pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie dofinansowania.
- pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Skierniewicach, 96-100 Skierniewice, Al. Niepodległości 7 lub poprzez wrzucenie całej dokumentacji w zaklejonej kopercie do skrzynki znajdującej się przy głównych drzwiach Urzędu.
Dokumenty składamy wykorzystując tylko jedną z powyższych możliwości, tzn. składając dokumenty np. przez serwis praca.gov.pl, NIE składamy ich ponownie przez ePUAP lub drogą pocztową.
W przypadku przesłania dokumentów pocztą tradycyjną lub poprzez wrzucenie do skrzynki znajdującej się przy głównych drzwiach Urzędu wymagane jest złożenie całej dokumentacji w dwóch egzemplarzach.
Podmiot, który otrzymał wsparcie obowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania.
Nie można otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Czy wsparcie - dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności statutowej - stanowi pomoc publiczną?
Wsparcie w zakresie dofinansowania części wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne stanowi pomoc publiczną, mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Sekcji 3.1 Komunikatu Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.).
Aktualne załączniki dostępne są na stronie Wortalu PSZ: